MediaWatch

Information: Print har hovedprioritet

Folketingsvalget åbner forretningsmæssige muligheder for Information, men avisens dækning skal også styrke læserkontakten.

Når Lars Løkke Rasmussen engang trykker på knappen og udløser et folketingsvalg, er Information klar med nye formater til nettet og tiltag for at styrke læserinvolveringen, siger indlandsredaktør Mette-Line Thorup i Mediawatch' spørgerunde til dagbladene om deres kommende redaktionelle og kommercielle tiltag i forbindelse med valget.

Hvilke platforme satser I mest på i forbindelse med det kommende valg?

"Hovedprioriteringen er printavisen, men vi vil udvikle forskellige nye formater på information.dk."

Har I særlige tiltag målrettet annoncørerne i.f.m. valget og hvilke?

"Ja, det har vi, men detaljerne holder vi for os selv."

Hvor stor betydning har valgdækningen for jeres forretning og profil - hvad er der på spil?

"Den har stor betydning, fordi politik er en helt central del af vores niche. Både i forhold til læsere og annoncører. Vi har traditionelt rigtig godt fat i både læsere og annoncører i forhold til vores politiske dækning. Vi bruger den kommende valgkamp til at udvikle vores journalistik og forretning, herunder læserinvolvering."

Hvilken effekt har valgdækningen erfaringsmæssigt på brugertallet online - også efter valget?

"Vi oplever en stigning i trafik, brugertal, antal kommentarer på sitet etc. Effekten er naturligvis påvirket af en række faktorer, såsom valgkampens længde, dens konkrete emner, samt de tiltag og prioriteringer vi har i vores dækning. Det typiske møster efter en periode med boost i bruger- og trafiktal er et efterfølgende fald, men til et normalniveau, der ligger højere end niveauet før stigningen."

Hvordan adskiller jeres valgdækning sig fra konkurrenternes?

"Den adskiller sig i forhold til, at vi udvælger emner og debatter som korresponderer med vores niche: Udlændingepolitik, uddannelse og velfærd/vækst."

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

Se flere jobs