Berlingske planlægger valgaviser

Når folketingsvalget bliver udskrevet, er Berlingske klar til at lave særlige valgaviser og valgpakker til annoncørerne, siger ansv. chefredaktør Lisbeth Knudsen.
MediaWatch

MediaWatch’ valgrunde til medierne er nået til Berlingske, hvor forberedelserne til folketingsvalget er i fuld gang, ifølge koncernchef og ansv. chefredaktør Lisbeth Knudsen.

1. Hvad er spydspidsen i den kommende valgdækning?

“Vores spydspids vil være fokus på velfærdsamfundet og de udfordringer, vi står over for. Der er ved denne valgkamp mere end nogensinde brug for god solid grundig information og faktatjek. Der er brug for klassisk journalistisk substans-journalistik, og det vil vi gerne levere. Der er brug for en ambition om at udfordre de politiske planer og ideer, så vi som vælgere får et regulært billede af, hvad der gemmer sig inde bag ved. Og så er vi i gang med at udvikle særlige tiltag på nettet, som vi af konkurrencemæssige grunde ikke lige afslører nu.”

2. Hvilke platforme satser I mest på i forbindelse med det kommende valg?

“Vi satser lige stort på nettet og avisen, men også på mobilen til den hurtige nyhedsopdatering. Vi satser på at give indsigt og perspektiv på print og live og hurtig dybde på nettet.”

3. Har I særlige tiltag målrettet annoncørerne i.f.m. valget og hvilke?

“Ja, vi har udviklet særlige valgpakker til annoncørerne og planlægger også særlige valgaviser.”

4. Hvor stor betydning har valgdækningen for jeres forretning og profil - hvad er der på spil?

“Naturligvis er der en ekstra omsætning knyttet til en valgkamp. Man skal bare lige huske på, at al erfaring siger, at andre annoncører har en tendens til at holde sig væk med nye initiativer og tilbud i hvert fald i den sidste hektiske uge op til et valg. Derfor er der lidt gynger og karruseller i det.”

5. Hvilken effekt har valgdækningen erfaringsmæssigt på brugertallet online - også efter valget?

“Det kommer meget an på selve valgkampens forløb. Men normalt stiger interessen selvfølgelig for det politiske i de tre uger, som valgkampen normalt varer, og er der en god sag under udvikling i valgkampen, så kan det også ses på brugertallene, lige som mange er aktive med kommentarer og blogindlæg.”

6. Hvordan adskiller jeres valgdækning sig fra konkurrenternes?

“Det er altid vanskeligt i en valgkamp at skille sig ud, kan jeg sige med efterhånden mange års erfaring. Det ender altid med, at en valgkamp får nogle fælles omdrejningspunkter eller temaer og så nogle enkeltsager, som kun lever få dage. Vi vil jagte svar hos partierne på velfærdssamfundets udvikling og vores økonomiske udfordringer som det væsentligste, og så vil vi tilbyde vælgerne forskellige muligheder både på nettet og i avisen for både dybde og live-opdatering på valgkampen.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også