Kino.dk til Ipad

Kino.dk udgiver en Ipad-udgave af deres gratismagasin. Adm. direktør Lars Bernt vil have den i App Store før jul.
Philip Shange

Til december kan du sætte kino.dk på listen af magasiner med en udgave til Apples Ipad.

Indtil nu er gratismagasinet udkommet i et oplag 70.000, der distribueres i biografer, caféer og S-toge. Men med Ipad’ens entré på det danske marked ser adm. direktør Lars Bernt nye muligheder for filmmagasinet.

”Vi leder efter at give læserne en trykt magasin-oplevelse og en digital video-oplevelse. Vi kommer til at have en masse filmnyheder, så man kan læse om filen og se traileren i en og samme bevægelse,” siger Lars Bernt om magasinet, som kino.dk håber på at få den gratis app i Apples App Store inden jul.   ”Vi har givet den til Apple, så alt efter hvordan vinden blæser hos dem, så håber vi på, den er ude i medio december,” siger Lars Bernt.

Samtlige annoncer i app’en er solgt til Nordisk Film Distribution, som har skabt en række interaktive annoncevarianter i samarbejde med reklamebureauet Starfighters og som bl.a. indeholder video.

Ubesvarede spørgsmål
Lars Bernt siger, at udgivelsesplatformen er spændende at arbejde med, men der er dog stadig nogle ubesvarede spørgsmål med kino.dk-magasinet på Ipad’en.

”Jeg ved simpelthen ikke, hvad det er værd. Vi ved ikke, hvor mange der downloader det, så vi ved ikke, hvor mange læsere vi får pr. eksemplar. Alle de faktorer og koordinater, vi normalt har på en udgivelse i form af læsertal og oplagstal, det har vi slet ikke her,” siger Lars Bernt.   ”Men det er også det, vi synes, der er enormt spændende – bare at hoppe ud i det,” fortsætter han.   App’en er udarbejdet i samarbejde med Tim Frank Andersen og In2Media.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også