DR Nyheder varedeklarerer FB-sider

DR Nyheder har sat varedeklaration på sine Facebook-sider, så brugerne kan skelne mellem officielle og privat oprettede DR-sider. Det fortæller DR's nye Facebook-journalist, Lars Damgaard Nielsen, til DR's interne nyhedsbrev DRåben.

DR Nyheder har sat varedeklaration på sine Facebook-sider, så brugerne kan skelne mellem officielle og privat oprettede DR-sider. Det fortæller DR's nye Facebook-journalist, Lars Damgaard Nielsen, til DR's interne nyhedsbrev DRåben.

”På alle DR Nyheders sider står der nu, at det er officielle DR-sider. Det har vi indført, fordi der oprettes masser af sider, som ser ud, som om DR står bag. F.eks. er mange overbeviste om, at siden med 'Spise med Price' er oprettet af DR selv, men den er i privat regi - med over 100.000 Facebook-fans," siger Lars Damgaard Nielsen.

Så mange fans har DR Nyheders sider ikke endnu, skriver DRåben. Forbrugermagasinet Kontant har over 2800 fans, mens DR Sporten er oppe på ca. 2500. Næste skridt er udvikling af DR Nyheders brug af Facebook rent journalistisk.

”Facebook og Twitter er simpelthen nye journalistiske
værktøjer, hvor vi har mulighed for at inddrage brugerne og få dem til at komme med deres egne historier. Man vil også kunne finde nye typer kilder på Facebook, som man ellers ikke ville komme i kontakt med. Når nogen f.eks. kommer med en kommentar til DR Nyheders historie på Facebook, kan man bruge personen som kilde i en case.
Det bliver en anden måde at lave en nyhed på,” siger
Lars Damgaard Nielsen til DRåben.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også