SBS TV står godt trods svær sommer

De fire SBS-kanaler, Kanal 4, Kanal 5, 6’eren og Voice TV, tiltrak i juni/juli en kommerciel seerandel (15-50 år) på 14,7 procent. Det er en stigning på 12 procent i forhold til samme periode sidste år.
Per Fanefjord Laursen

De fire SBS-kanaler, Kanal 4, Kanal 5, 6’eren og Voice TV, tiltrak i juni/juli en kommerciel seerandel (15-50 år) på 14,7 procent. Det er en stigning på 12 procent i forhold til samme periode sidste år.

TV 2's store seeropbakning til mange VM kampe og et særligt spændende Tour de France gik klart mest ud over DR1. Det er konklusionen, når man måler markedet på kommerciel styrke i den kommercielle målgruppe 15-50 år, der er SBS's foretrukne. 

I 15-50 inddrages de helt unge seere, og med de briller har TV 2's successommer næsten ikke gjort nogen skade på sine nærmeste konkurrenter.

“Det er dejligt, at vi formår at fortsætte vores vækst i sommeren, hvor konkurrencen fra ikke mindst VM i fodbold og Tour de France har været ekstra hård. Vores fokus er nu at levere et stærkt program for efteråret, som vi har store forventninger til,” siger Henrik Ravn, adm. direktør i SBS TV i en pressemeddelelse.

Set over juni og juli voksede TV 2 kun knap to sharepoint til 60 procent, drevet af ekstra stor seerinteresse i VM og Tour de France. TV3-kanalerne tabte 0,8 point, mens andre, mindre kendte kommercielle aktører i højere grad mistede fodfæstet i de to sommermåneder.

Hos SBS var det især Kanal 5, som oplevede en markant stigning på over 20 procent i målgruppen i forhold til samme måned sidste år.

Kanal 5, der nu er udset rollen som SBS’ hovedkanal, var i både juni og juli den tredjestørste kommercielle tv-kanal i Danmark, kun overgået af TV 2 og TV3.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også