SBS TV forbedrer resultet

Trods en medierecession, der ikke er overstået, er de økonomiske udsigter for SBS TV ganske lovende, viser 2009-regnskabet.

SBS TV øgede sin omsætning i 2009 til 628 mio. kr - en vækst fra 584 mio. Resultatet er forbedret fra 62,7 til 80,6 mio kr.

Hovedforklaringen på SBS' fremgang er, at SBS-kanalene har øget deres kommercielle share og dermed deres andel af tv-annoncekronerne. Samtidig har man løbet tilpasset forretningen, oplyser direktør Henrik Ravn til Jyllands-Posten.
Per Fanefjord Laursen

Trods en medierecession, der ikke er overstået, er de økonomiske udsigter for SBS TV ganske lovende, viser 2009-regnskabet.

SBS TV øgede sin omsætning i 2009 til 628 mio. kr - en vækst fra 584 mio. Resultatet er forbedret fra 62,7 til 80,6 mio kr.

Hovedforklaringen på SBS' fremgang er, at SBS-kanalene har øget deres kommercielle share og dermed deres andel af tv-annoncekronerne. Samtidig har man løbet tilpasset forretningen, oplyser direktør Henrik Ravn til Jyllands-Posten.

Han nævner ikke noget om, at grundlaget for SBS TVs omsætning er, at man nu henter abonnementsindtægter fra fire tv-kanaler.

Det gode resultat betød samtidig, at SBS TV kunne nedbringe den negative egenkapital, der endte på minus 91 mio. kr. i 2009 - mod 171,7 mio. i 2008. Tilbage i 2005 var den negative egenkapital på 401 mio. kr, efter store investeringer i en relancering af SBS TV.

Dermed er der håb om, at SBS TV kan komme ud af 2010 med en positiv egenkapital, idet SBS TV i 2010 forsætter med at forbedre gruppens samlede kommercielle share.

Henrik Ravn oplyser videre, at der er 100 procent opbakning til selskabet fra ProSiebenSat1 Media - den tyske ejer.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også