Berlingske Media-image i bedring

Ny undersøgelse fra Berlingske Nyhedsmagasin giver Berlingske-koncernen medvind
MediaWatch

Den årlige imageanalyse fra Berlingske Nyhedsmagasin viser, at Berlingske Media som koncern har styrket sit image i det forløbne år.

I BNYs analyse har omkring 4.000 virksomhedsledere vurderet styrken af de største danske virksomheder inden for en række kategorier og Berlingske Media tager denne gang et hop på 18 pladser op ad listen til plads nummer 84. Dermed overhaler koncernen de evige rivaler fra JP/Politikens Hus, der har taget et spring den forkerte vej fra 63 til 96.

Berlingske Media scorer højt på ledelse og innovation - og allerbedst i kategorien "medarbejdere," mens det ser knap så godt ud, når det gælder finansiel styrke og konkurrenceevne.

Egmont er den bedst placerede medievirksomhed på plads nummer 61.

Koncernen Berlingske Media ligger dermed langt bedre end avisen Berlingske Tidende, som landede skidt i den årlige Brand Asset Valuator-undersøgelse fra Bates Y&R.

I BAV har Bates Y&R undersøgt, hvordan folk der "køber og læser avis" opfatter brandet Berlingske Tidende, der boner ud som det klart svageste af de danske dagblade. Til gengæld er andre Berlingske-medier som Weekendavisen og B.T. bedre placerede.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu