Markedsføring udskyder fusion

Huset Markedsførings fusion med Dansk Annoncørforening er udskudt på ubestemt tid efter voldsomme protester fra Markedsførings medlemmer.
MediaWatch

Det var planen, at Huset Markedsføring og Dansk Annoncørforenings fusion skulle vedtages på Markedsførings generalforsamling i går. Men efter højlydte protester over planerne fra medlemmerne af repræsentantskabet var punktet taget af dagsordenen, skriver Børsen.

”Der viste sig at være en del bekymrede medlemmer i repræsentantskabet, og det har vi selvfølgelig taget til efterretning, for der er ingen af os, der ønsker at lave en konstellation, som ikke er til glæde for begge parter,” siger administrerende direktør i Huset Markedsføring, Thomas Ladefoged, til Børsen.

Thomas Ladefoged vil ikke oplyse en ny dato for fusionen og siger, at de kigger på nye modeller for samarbejde, der ikke medfører en fusion.

Ebbe Dal, der er medlem af repræsentantskabet i Huset Markedsføring og administrerende direktør for Danske Dagblades Forening, peger på, at en fusion vil give være konkurrenceforvridende, men afviser ikke en anden form for samarbejde.

”Det vigtigste er, at et eventuelt samarbejde ikke kan forveksles med ensidig interessepleje,” siger han til Børsen.

Dansk Annoncørforening repræsenterer 60-70 af de største annoncører, og administrerende direktør Otto B. Christensen undrer sig over modviljen mod en fusion.

”Uden annoncører ville der slet ikke eksistere hverken medier eller mediebureauer, så nej, jeg forstår det ikke. Man skulle tro, at de var bange for at spille med åbne kort,” siger han om Markedsførings medlemmer, der bl.a. tæller journalister og reklamefolk.

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også