CNN tiltrækker annoncører via 'objektivitet'

Annoncørerne skal vælge CNN frem for andre nyhedskanaler, fordi CNN er en objektiv kilde til nyheder, lyder ledelsens argument.
MediaWatch

Når annoncørerne skal overtales til at vælge CNN til deres tv-reklamer, argumenterer CNN-ledelsen ikke kun med seertal og hårde analyser. CNN's rolle som objektiv nyhedsformidler er et nyt 'selling point', rapporterer bloggen Media Decoder på nytimes.com.

"Vi er den eneste troværdige, uafhænginge (nonpartisan, red.) stemme der er tilbage. Og det betyder noget," sagde Jim Walton der er øverste leder af CNN Worldwide på en præsentation til annoncører tirsdag.

Udmeldingen er en kommentar til de seneste tal, der viser at CNN sakker bagud på seertal i første kvartal sammenlignet med Fox News, der anses for at være stærkt republikansk i sin nyhedsdækning.

"Ingen bias, ingen agenda" lød et andet af CNN-slagordene fra Jonathan Klein, leder af CNN i USA, som tilføjede, at CNN's konkurrenter har forladt objektiv rapportering.

Objektiv journalistik og hvorvidt det er hensigtsmæssigt og muligt er et omdiskuteret i journalistikken, men det var tilsyneladende ikke en del af diskussionen ved CNN's salgsfremstød.

- TBH

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også