"En absurd parentes"

DR blev kaldt en "absurd parentes" og din medievirksomhed opfordret til at være mere "bizar". Endnu en medieuge er gået på hæld, og her er ugens udvalgte mediecitater.

5.

"Før TV 2 kom 60 procent af Allers annonceomsætning i Danmark fra Familie Journal, efter TV 2 forsvandt denne omsætning stort set."

- Erik Aller, overdirektør og bestyrelsesmedlem i Carl Allers Etablissement, om udnævnelsen af Per Stig Møller som ny kulturminister.

Vi ved ikke, hvad det faktum siger mest om: Allers evne til at holde på annoncekronerne eller TV 2's målgruppeprofil? Men lige så ærgerlig Erik Aller kan være over TV 2, lige så ærgerligt er det for TV 2's hovedkanal, hvis ikke man får fat i nogle lidt yngre seere. Måske er det tid til at droppe 'Vild med dans' (og sælge konceptet til Familie Journal, og alle bliver glade)?

4.

"Så herfra blot et lille spørgsmål til overvejelse: Er din medieorganisation en katedral eller en bazar?"

- Christian Schwartz Lausten fra Seismonaut om fremtidens medieudvikling.

Øv, vi troede lige, at der stod: "Er din medieorganisation en katedral eller bizar?" Og vi er ærlig talt stadig lidt i tvivl. For godt nok faldbyder mange medier hinanden på bedste bazar-maner på nettet - men de giver de fleste af deres varer væk gratis, og det gør det vel til en ret bizar bazar i virkeligheden? Bizar eller ej - Christian Scwartz Lausten får ugens fjerdeplads.

3.
"Sund og fair konkurrence giver ikke bare valgmuligheder, men er også med til at skabe innovation og sikre, at læserne får levende og læseværdige aviser – samt ikke mindst, at annoncørerne får den optimale markedsføring til den rigtige pris."

- Gorm Wesing Flyvholm, direktør for Berlingske Lokalaviser om lanceringen af en ny ugeavis i Slagelse.

Lokalkrigen rører på sig, og bare fordi byerne har kære navne som 'Vodder' og 'Skælskør' bliver det ikke kønt - og at det bliver "sundt og fair" har vi helt ærligt også svært ved at tro på efter seneste landsdækkende gratisaviskrig. Noget tyder på, at ugeaviserne vil flyde i provinsgaderne og den lokale bager få en sværm af hidsige mediesælgere over sig i den kommende tid - godt man bor i Kjøbenhavn. Må den bedste ugeavis vinde - tredjepladsen til Gorm.

2.

"Det var tre-fire meget intense uger i mit liv. Men fire uger er heller ikke særlig meget i et helt liv, og i dag tænker jeg mest på det som en absurd parentes."

- Suzanne Moll, tidligere underdirektør i DR Programproduktion, om sin fyring efter 17 dage i DR Programproduktion.

Med den fattede men fyndige svada, får Suzanne Moll sagt tak for sidst for sin seneste ultrakorte DR-karriere. Nu skal hun blandt andet undervise journalister på en radiostation i Zambia. Men hvorfor er det egentlig aldrig omvendt? Mange afrikanske medier må være eksperter i at producere indhold for få penge og under svære vilkår. (og i øvrigt er kenyanerne fuldstændig vilde med aviser, som i gennemsnit bliver læst af 14 mennesker. Det flyder nok heller med gratisaviser på hvert et gadehjørne dér, men alligevel..). Suszanne Moll får andenpladsen.

1.
"Jeg er bladhåndværker og mener, at det rigtige indhold bør kunne sælge blade."

- Katrine Memborg, 31 år (!!), chefredaktør for Bazar, i interview om udviklingen af Bazar.

Hvad?? Skal indhold sælge blade?? Og skal unge købe dem?? Vi ved ikke, hvilken planet denne unge redaktør kommer fra, men hun er også redaktør på 'Vi Unge', som stadig går strygende på 51. år, så beam gerne flere af jeres slags herned! Vi takker Katrine Memborg (30 år!!) for sin tro på papiret - førstepladsen er hjemme.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også