Viasat sælger tv online

Viasat tager et vigtigt skridt ind i fremtidens tv-drift med et nyt udvidet abonnementssalg af online-adgang til tv-selskabet programmer.
Per Fanefjord Laursen

Viasat Broadcasting lancerer en ny abonnementsmodel på Viasat OnDemand portalen i Sverige, Danmark og Norge. Viasat har i årrække tilbudt noget af sit indhold på viasatondemand.dk.

Det udvidede tilbud til kunderne bliver et udbud af betalingsindhold, inklusive sport, afsnit af tv-serier og 200 spillefilm.

”Viasatondemand.dk bliver et stort fokusområde for os de næste år. Det er helt afgørende for os, at forbrugerne oplever, at de kan få adgang til indholdet næsten uanset platform. Derfor vil vi fortsætte med at styrke online tjenesten men også have fokus på, hvordan vores satellit-tv-kunder får endnu mere glæde af deres ondemand tjeneste via tv-boxen”, siger direktør Kim Poder, Viasat.

Indholdet, der stammer fra de store Hollywood-studier, tv-kanaler og sportsrettigheder, udbydes i en lang række tematiske pakker, der ligner den pakkestruktur, som Viasats kunder på satellit-tv-platformen kan gøre brug af.

De forskellige pakker på portalen er: Underholdning, film, sport, dokumentar samt golf og erotik, og alt afhængig af valg varierer prisen fra 29 kr. per måned til 199 kr. per måned, hvis man gerne vil have adgang til det hele. For golfentusiasterne er prisen på golfpakken 149 kr. om måneden.

Sportspakken giver til eksempel adgang til UEFA Champions League, ATP og Davis Cup tennis, ishockey fra NHL og Allsvenskan, og motorsport fra Formula One World Championship og NASCAR Sprint.

Se før og efter
TV3's egenproduktioner som Paradise Hotel, Robinson Ekspeditionen, Luksusfælden, Danske Hollywoodfruer mv. kan købes et døgn, før de bliver vist på skærmen.

Abonnementstilbuddet er også tænkt som et supplement til den almindelige tv-sening, hvor folk kan fange de programmer, de gik glip af på broadcast tv. Det er også kendt som 'catch-up' sening, og er en meget væsentlig del af tidsforskudt tv-sening, der måske, måske ikke, truer tv-mediet.

“Denne abonnementsordning er seneste skridt i den løbende udvikling af vort online tilbud, hvor vi stiller både gratis og betalingsunderholdning til rådighed på fleksible betingelser," siger Hans-Holger Albrecht, CEO for MTG.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også