Dal kritiserer Markedsførings fusionsplan

Det skaber interessekonflikt, når Huset Markedsføring vil fusionere med Annoncørforeningen, mener Ebbe Dal, adm. direktør i Danske Dagblades Forening.
MediaWatch

Fusionsplanerne mellem Huset Markedsføring og Dansk Annoncørforening, der skal forbedre begges økonomi, møder nu hård kritik fra flere medlemmer.

"Jeg kan ikke se, at de to foreninger kan fusionere uden at øve vold på sig selv," siger Ebbe Dal, adm. direktør i Danske Dagblades Forening, til Børsen.

Huset Markedsføring kan nemlig ikke bevare uafhængigheden i fusionen med Dansk Annoncørforening, der plejer annoncørernes særinteresser, mener Ebbe Dal. Han er medlem af repræsentantskabet for Huset Markedsføring og personligt medlem af foreningen.

En anonym mediebureau-direktør, der er medlem af Huset Markedsføring, som flere andre bureauer, kalder det "en underlig konstellation".

Annoncørerne er interesseret i at presse prisen de betaler til mediebureauerne, hvilket ikke gør det oplagt at mediebureauer og annoncører skal dele forening, påpeger direktøren.

Kritikken afvises af Huset Markedsførings adm. direktør Thomas Ladefoged og DAF's direktør Otto B. Christiansen. De mener sagtens at de to grupper kan trives side om side, selvom de har modstridende interesser, fordi det giver det bedste resultat for begge parter.

- TBH

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også