OMD: Fest og årsforhandlinger for sig

OMD holder sig som det eneste mediabureau væk fra de mange sociale arrangementer med medierne, mens de store årsaftaler i disse uger forhandles.
Per Fanefjord Laursen

Mediernes salgsafdelinger skal ikke vente at se mediebureauet OMD til de hyggeevents, de arrangerer for samarbejdspartnere og kunder, mens forhandlingerne om de store årsaftaler til millionbeløb står på med selvsamme medier i disse uger.

Den regel gjaldt for eksempel, da TV3 i fredags inviterede til sin faste 'TV3 Bar', hvor ca. 150 ansatte fra bureauer og kunder gratis drak og spiste snacks, mens de lyttede til en intimkoncert med Outlandish.

"Det er en policy, vi indførte for nogle år siden. Det er et spørgsmål om at sende et signal om professionel distance. I de vigtige forhandlingsperioder plejer vi ikke social omgang med tv eller med dagbladene," siger Trading Director Claes Braagaard, OMD.

OMD vil igen være at finde til sociale arrangementer i slutningen af marts, når det gælder tv, og hos dagbladene en uge senere.

"Vi møder op til 'TV3 Baren' den 19. marts, når aftalerne er på plads," siger Claes Braagaard.

Søsterbureau møder gerne op til fest
OMD's eget søsterbureau PHD er ikke enige i den politik.

"Nej, vi boycutter ikke, vi har samme regler hele året. At vi så alligevel måske deltager mindre i denne periode er udtryk for mere arbejde. Vi har derimod regler om at deltage ved ”store” aktiviteter, hvis turen f.eks. går udlandet, hvor vi betinger at have kunder med," siger adm. direktør Morten Kristensen.

Han henviser til, at PHD har en professionel relation med medierne, og ikke mener det er nødvendigt med andre regler i den nævnte periode.

Mediacom er på linje.

"Nej, intet boycut. Vores holdning er, at enten kan man adskille de to ting, eller også kan man ikke. Der foregår forhandlinger året rundt, og kan man ikke adskille de to ting bør man helt generelt undlade at deltage i mediearrangementer, ikke kun i perioden december til marts," siger TV Director Finn kristensen, Mediacom.

Initiative Universal og Mediaedge:cia boycotter heller ikke sociale arrangementer under forhandlingsperioder.

"Vi var ikke hos TV3 baren i fredags, men det skyldes mest af alt, at der ikke var tilslutning fra os lige den dag," siger Broadcast Director Flemming Jensen, MEC.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også