Specialmedier tabte hver tredje annoncekrone

Annonceomsætningen dykkede 31 procent for specialmedierne i 2009, viser Danske Specialmediers Annoncebarometer.

Den dårlige nyhed er, at medlemmerne af Danske Specialmedier måtte vinke farvel til 31 procent af annonceomsætningen i 2009 - den gode nyhed er, at faldet ser ud til at være bremset.

Det viser tal fra Danske Specialmediers Annoncebarometer, skriver foreningen i en pressemeddelelse. Den dramatiske omsætningskurve er knækket - omsætningen i fjerde kvartal var 74 procent af omsætningen i samme kvartal året før mod 69 set over hele året.

Enkelte brancher har ikke mærket den beskedne forbedring i fjerde kvartal. Det er områderne "industri, teknik og håndværk" samt "bygge- og anlægsvirksomhed".
Set over året som helhed var faldet mindst i grupperne "fritid og kultur", "landbrug, gartneri og skovbrug" - samt "offentlig virksomhed", hvor "kun" hver femte annoncekrone forsvandt.

 - LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også