Huffington Post vil tweete reklamer

Annoncører får muligheden for at blande sig med nyheder og kommentarer.
Sten Løck

Huffington Post er en af dominerende spillere i den amerikanske blogosfære og derfor også et hit på Twitter. Det vil bloggen nu udnytte til at lade annoncører komme til orde med egne beskeder (tweets) i Huffington Posts i strøm af tweets, ligesom annoncørerne har mulighed for at kommentere tweets.

Reglerne er, at det tydeligt skal fremgå, at der er tale om en annoncør-tweet, og at indholdet skal være relevant. En annoncør-tweet vil typisk ikke kunne handle om et konkret produkt, det skal være oplysninger til afklaring eller blot som en hjælp for at få noget goodwill, forklarer Greg Coleman, direktør hos Huffington Post til AdAge. Han nævner som eksempel en debat om den amerikanske sundhedsreform, hvor et medicinalfirma kan bidrage med fakta og afhjælpe misforståelser.

Greg Coleman blev i juni hentet til Huffington Post fra Yahoo! og står i spidsen for en kommerciel oprustning hos den meget populære blog, der beskæftiger 60 medarbejdere. Huffington Post har især gjort sig bemærket med en pæn række "breaking news" samt en skarp, venstredrejet holdning, personificeret ved bloggens karismatiske grundlægger, Ariana Huffington.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også