IUM: Web-tv for dyrt

Reklamer på web-tv kan ikke erstatte tv-spots, selvom ny undersøgelse viser web-tv's styrke. Mediet er stadig for dyrt, mener interactive director på IUM.
MediaWatch

Et fint supplement til kampagner på tv, men stadig for dyrt. Sådan lyder vurderingen af reklamer på web-tv fra IUM's interactive director, Lars Anthonisen i et blogindlæg.

"Desværre er det fortsat for dyrt at annoncere over webtv, så inden det bliver rigtigt interessant kommercielt, skal prissætningen reguleres," skriver Lars Anthonisen.

Et andet problem er, at medierne bruger forskellige webtv-formater, hvilket fordyrer produktionen af reklameklippene.

"Endvidere er det langt fra alle medier, der uden bekostning påtager sig opgaven at versionere og omformatere materiale fra eksempelvis tv. Som det ser ud lige nu kan disse omkostninger gøre webtv-annoncering til en bekostelig affære," skriver Lars Anthonisen.

En ny

undersøgelse

som onlinetv-selskabet Brandzation har gennemført i samarbejde med fire store annoncører og fire mediesites som borsen.dk og jp.dk viser ellers positive resultater. Klikrater på prerolls er højere end på bannerannoncer og brugerne husker reklamerne bedre.


- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også