Interaktive magasiner vejen frem

Direktør for Hearst Magazines, Cathie Black, tror på fremgang for branchen, der udover klassiske indtægter vender sig mod interaktive printmagasiner.
MediaWatch

I decemberudgaven af magasinet Esquire springer skuespiller Robert Downey Jr. ud af bladets forside og op på computerskærmen, hvor han byder læseren velkommen til magasinet. På modesiderne skifter vejret og modellen tøj, alt efter hvordan man bevæger magasinet og længere fremme fortæller en smuk kvinde vittigheder.

Det eneste man skal gøre er at downloade software fra Esquire-sitet og holde de koder der er placeret rundt i magasinet op foran computerens webcam, skriver Esquire. Se et eksempel her.

Teknologien giver også nye muligheder for annoncørerne, mener Cathie Black, direktør for Hearst Magazines, der udover Esquire også står bag Cosmopolitan samt ni øvrige titler i USA og 200 internationalt.

"Der er mange ideer i printmarkedet i øjeblikket og vi kan maksimere den oplevelse din annoncør ønsker," siger Cathie Black på konferencen Marketing Week i sidste uge, ifølge mastheadonline.com, et canadisk mediesite.

Et par magasiner er røget i årets løb, men Hearst Magazines har hævet antallet af abonnementer og oplaget er stabilt. Det gør direktør Cathie Black til optimimist på branchens vegne,

"Print som vi kender det i dag vil være her i meget lang tid," sagde Cathie Black. I modsætning til digitale medier og tv, læner magasiner sig op ad tre indtægtsstrømme; abonnementer, løssalg og annoncer.

Magasiner som annoncemedie adskiller sig også fra andre medier ved, at læserne bruger længere tid på dem. Det er en fordel for annoncørerne, mener hun.

"Folk vil have annoncer i magasiner. De ser på annoncerne, river dem ud, går til websites og til forretninger og køber produkterne."

Ikke desto mindre er mulitimedieplatforme en forudsætning for ethvert stort brand og der vil ske endnu større sammensmeltning mellem platformene, tilføjede Cathie Black.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også