Comeback for DR TV

DR TV står stærkt efter lanceringen af nye nichekanaler, hvor især DR Ramasjang udnytter DR's potentiale for øget share.
Per Fanefjord Laursen

DR TV vandt som ventet seerterræn efter premieren den 1. november på tre nye DR-kanaler, viser en status på den første uge efter den digitale lancering og analogt sluk.

Samlet set tiltrækker DR TV en share på 32,9 procent af tv-markedet i den første uge - i stigning fra 29,6 procent i perioden uge 41-44.

De tre nye nichekanaler, DR K, Ramasjang og DR HD trækker i fællesskab DRs share op med 3,6 sharepoint, og samtidig leverer DR2 en share, der er 0,7 højere end de tidligere uger. 

Et DR1 tab på 1,1 sharepoint lægger dog en dæmper på, hvad ellers havde været en nærmest eksplosiv DR-vækst.

Det er især den nye børnekanal DR Ramasjang, der gør en mærkbar forskel i den første hele uge.

Børnekanalen har allerede nu vokset sig større end f.eks. Cartoon Network målt både blandt alle seere og i børn 4-11 år.

Kilde: Gallup, Mediaedge:cia

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også