Berlingske lancerer mikrobetaling i november

Med lanceringen af det nye produkt 'Ugen' er Berlingske Media nu på trapperne med første mikrobetalingsløsning.

Den ventede introduktion af mikrobetaling for online indhold, som Berlingske Media tidliger har bebudet, bliver en realitet i denne måned. Det bekræfter koncernchef Lisbeth Knudsen.

"Vi er nu klar til lanceringen af et helt nyt digitalt betalingsprodukt, som rummer både brug af forskellige betalingsmåder og customizing af selve produktets indhold, så man selv kan tilpasse det, til hvad man gerne vil have. Derudover bygger produktet på en ny teknologi, som rummer mulighed for både at arbejde online og offline med produktet," siger Lisbeth Knudsen, der ikke vil uddybe nærmere for nuværende.

Mikrobetalingen bliver knyttet til et nyt produkt, 'Ugen', og bygger på en fleksibel betalingsløsning, der både kan ske via mobiltelefon, bredbåndsforbindelse eller med kreditkort. Lanceringen sker sandsynligvis i første halvdel af november.

Telemillionæren i spil
Lisbeth Knudsen meldte i juli ud, at Berlingske Media ville introducere mikrobetaling for online indhold i september. Siden har koncernen været i gang med at finde den rigtige betalingsløsning, hvor blandt andet  telemillionæren Frank Rasmussens (Telmore, BiBob) nye projekt, micropayments.dk, har været en af de muligheder, der har været i spil.

Berlingske Media er dog endt med en anden løsning ifølge MediaWatch oplysninger.

I juli sagde Lisbeth Knudsen endvidere, at hun håbede på et samarbejde med JP/Politikens Hus om at indføre samme betalingssystem. Det har dog ikke været muligt at få bekræftet eller afkræftet, hvorvidt JP/Politiken Hus p.t. har valgt at gå samme vej som Berlingske Media.

Læs også Lisbeth Knudsens debatindlæg "Når gratis er falsk varebetegnelse".

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også