Kreativitet undervurderet online

Kreativitet er også online den vigtigste vej til forbrugeren og positiv annnonce-effekt, siger ny undersøgelse.
Sten Løck

Det er ikke nok med en velplaceret og målrettet annonce.

Ifølge en ny undersøgelse fra analysevirksomheden Dynamic Logic, en del af Millward Brown, bliver det kreative arbejde forsømt, når der produceres onlineannoncer, og det går ud over effekten. Undersøgelsen, der omfatter 170.000 annoncer, viser, at det kreative koncept er den vigtigste enkeltfaktor i forhold til effektiviteten, efterfulgt af størrelse, teknologi og valg af hjemmeside.

Vice President fra Dynamic Logic, Ken Mallon, tilføjer, at onlineannoncer bør have samme kreative opmærksomhed som magasinannoncer for at trænge igennem i cyberspace.

Konkret efterlyser man mere konsistent branding, et mere direkte sprog samt flere ansigter i onlineannoncerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også