Vogue-udgiver lukker fire magasiner

Den amerikanske magasinmastodont Condé Nast skærer nichemagasiner til de velbjergede fra som led i stor sparerunde.

Fire nichemagasiner bukker nu under for den økonomiske krise i USA, skriver The Times online.

"I dette økonomiske klima er det vigtigt at fokusere på de titler, der har det største potentiale for vækst i fremtiden," siger Chuck Townsend adm. direktør i Condé Nast, der også udgiver hæderkronede Vogue og Vanity Fair.

Det er først og fremmest magasiner målrettet den velhavermålgruppe, der er skrumpet gevaldigt i takt med konjunkurernes dyk det seneste år, som den amerikanske magasinudgiver skærer fra porteføjen. De gælder madmagasinet 'Gourmet', bryllupsmagasinerne 'Modern Bride' and 'Elegant Bride' og forældremagasinet 'Cookie' - henvendt til velbjergede storbyforældre.

Condé Nast har tidligere lukket erhvervsmagasinet 'Portfolio' og indretningsmagasinet 'Domino' og bebudede i september en større sparerunde.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også