Mobil markedsføring på ustadig fremmarch

Search og display bliver de toneangivende annonceformer inden for mobil markedsføring, der spåes stor vækst de kommende år.

Budgetterne til mobil markedsføring vil stige med over 300 procent i løbet af de kommende fire år. Det vurderer analysevirksomheden eMarketer i sin seneste rapport om det amerikanske marked.

Samtidig understreger man dog, at der er tale om et fortsat umodent marked præget af stor usikkerhed, hvilket også kan aflæses de vidt forskellige forecasts fra diverse analytikere.

Mens eMarketer forventer en annonceomsætning i 2009 på 416 millioner dollar, lyder analysekollegaen Yankee Group's bud på beskedne 184 millioner dollar. Mobile Marketing Association er imidlertid anderledes optimistisk og forudser en omsætning på hele 1,7 milliarder i år.

Lige som på det regulære internet, forventes søgeannoncer at blive en toneangivende reklameform på den mobile platform, efterfulgt af display. Søgegiganten Google har da også blikket rettet mod at udvikle AdWords målrettet trafikken på smartphones.

- SL

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også