N.Y.T. vil opdyrke Twitter-indhold

The New York Times vil udvikle søgninger på Twitter, så Twitter feeds knyttes til avisens indhold.

New York Times har store planer med Twitter, skriver mediaweek.com.

De millioner af holdninger og kommentarer, der hver dag spyttes ud på Twitter repræsenterer værdifuldt redaktionelt indhold, som New York Times ser et stort potentiale i at opdyrke og knytte til avisens eget indhold.

Avisen vil udfylde rollen som en blanding af guide til og redaktør af indholdet på Twitter og vil derfor udvikle søgeværktøj, der bedre og mere målrettet end i dag kan afsøge indholdet på Twitter.

New York Times har allerede succes med konceptet på modebloggen The Moment, hvor der kører Twitterbeskeder med relation til bloggen i en boks i højresiden. The Moment har i sig selv 1,7 millioner følgere på Twitter - delvist på grund af N.Y.T.'s Twittertiltag.

- LR

 

I boksen "The Moment on Twitter" i højrespalten supplerer kommentarer på Twitter indholdet på modebloggen The Moment på nytimes.com.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også