Svenske dagblade på skrump i 2008

Både oplag og omsætning dalede hos de svenske dagblade i 2008 sammenlignet med 2007
MediaWatch

Det samlede antal solgte dagblade i Sverige falder, præcis som det er tilfældet med aviserne over det meste af verden. Og faldet accellererer, viser den seneste årsrapport fra Presstödsnämnden. Fra 2007 til 2008 faldt oplaget med 2,9 pct. mod 2,3 pct. året før.

2008 var i det hele taget et sløjt år for de svenske dagblade. Omsætningen dalede fra 19,9 mia. svenske kroner i 2007 til 19,5 mia. kr. i 2008, og det samlede nettoresultat blev mere end halveret i forhold til 2007.

Bonnier er stadig den største magtfaktor på det svenske avismarked med en omsætning på 5,7 mia. svenske kroner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også