MetroXpress varmer op til Cop15
MetroXpress fortsætter sit fokus på klimaforandringerne, der bl.a. blev iværksat med den globale kampagne 'Go Green with Metro'. Op til klimatopmødet i København er avisen gået i samarbejde med fotoprojektet ’100 places to remember before they disappear’, der sætter fokus på 100 steder på jorden, som klimaforandringerne kan ændre væsentligt.
Hver dag frem til Cop15 vil MetroXpress vise et af de billeder, der indgår i udstillingen og fortælle historien, der knytter sig til det. Det skriver MetroXpress i en meddelelse.
Aviskoncernen er også med til at varme op til klimatopmødet i København, når FN’s generalsekretær, Ban Ki-moon, om kort tid sætter gang i FN’s ’Seal the Deal’-kampagne. Her vil Metro Internationals topchef, Per Mikael Jensen, sammen med blandt andre klimaminister Connie Hedegaard (K) være en af dem, der svinger stemplet i kampagnen for at få en ambitiøs, global aftalepå plads i København, hedder det endvidere.
- MediaWatch