MetroXpress får nyt design

MetroXpress markerer sin otte års fødselsdag med et nyt design, der implementeres globalt.

Det nye design er skabt for de 20 Metro-aviser verden over og implementers d. 3. september. Bag det nye layout står den prisbelønnede avisdesigner Al Trevino, der har kreeret det oprindelige layout for Metro-aviserne og også har designet hæderkronede aviser som Sunday Times, New York Post og senest The London Paper.

Det skriver MetroXpress i en pressemeddelelse.

Det nye avisdesign skal bl.a. tilføre en skarpere profil og klarere inddeling af nyheder og andre sektioner samt en række nye grafiske og formidlingsmæssige elementer.

Globalt skal det nye design gøre det lettere at dele de unikke artikler og billeder, der kommer fra de enkelte Metro-lande eller fra hovedredaktionen i London, fortæller Per Mikael Jensen, CEO for Metro International.

"Dette er meget mere end blot et nyt design. Det er en transformation af hele avisen til at få endnu mere kvalitet til læserne," udtaler han.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også