Annoncekrisen kradser, og det er nu gået ud over bemandingen på madmagasinet Mad&venner, som JSL Publications overtog fra Aller Press i efteråret 2008. I den forbindelse blev journalist og forfatter Signe Wenneberg ansat som chefredaktør, men den titel har hun nu lagt fra sig igen.
"Jesper (Sehested Lund, adm. dir. i JSL Publications, red.) og jeg var enige om, at jeg var redaktør i en overgangsfase, vi havde lavet en aftale løbende på et år, men som alle ved, er der annoncekrise, og vi nåede ikke helt at samarbejde i den konstruktion i et år," forklarer Signe Wenneberg, der dog fortsætter på magasinet som skribent.
"Der er ikke noget drama. Jeg fortsætter med at levere til bladet og elsker fortsat bladet og arbejder også på en fast månedlig klumme, så der er blot tale om, at jeg går fra at være på lønningslisten til at være freelancer," forklarer Signe Wenneberg, der også er tilknyttet Go'morgen Danmark og Kommunikationsforum.dk som journalist og haveekspert.
Mad&venner har ifølge Gallup Index 66.000 læsere hver måned (tal fra 2./3. kvartal 2008).
- LR