Webrapport: Her er de kloge

Politiken slår Berlingske, Computerworld slår ErhvervsBladet og elitedaters.com slår alle, når det gælder om at nå de højtuddannede.
MediaWatch

Politiken er topscorer blandt de bedst besøgte danske sites, når det gælder om at tiltrække personer med lang eller mellemlang uddannelse. Det viser MediaWatch' nye kvartalsrapport om de attraktive målgrupper på nettet.

Rapporten analyserer besøgsmønstret i de FDIM/Gemius-målte sites i første kvartal 2009, og politiken.dk er stærkest blandt de store, uanset om man måler på, hvor stor en del af sitets sidevisninger, der er genereret af højtuddannede, eller om man måler på affinitet i målgruppen.

69,4 pct. af politiken.dks sidevisninger rammer en højtuddannet, mens tallet for berlingske.dk på andenpladsen er 67,3 pct. Derefter følger jp.dk, epn.dk og euroinvestor.dk.

Målt på afiinitet (målgruppestyrke -se faktaboks) er politiken.dk med 140,8 også en snudespids foran berlingske.dk (137,2) med epn.dk, jp.dk og business.dk på de følgende pladser.

I gruppen af sites med mellem 100.000 og 400.000 månedlige brugere er information.dk på førstepladsen, når det gælder andelen af sidevisninger, mens ibyen.dk med 160,7 er stærkest på affinitet.

Når det gælder de små sites er elitedaters.com absolut topscorer, uanset om man ser på sammensætning af sidevisninger eller affinitet.

De stærkeste brede sites er i øvrigt overraskende godt med i forhold til nichesitesene. Politiken.dk er næsten på niveau med weekendavisen.dk, når det gælder sammensætningen af sidevisninger og ville akkurat have klemt sig ind på nichesitesenes top 10 foran isabellas.dk, når det gælder affinitet. 

Download første udgave af MediaWatch' kvartalsrapport gratis.

Deltag i konkurrencen om at finde et godt navn til rapporten og vind middag og biografbillietter.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også