SP-penge til rejser og detail

Rejse- og detailannoncører skal have kig på kvinderne, hvis de vil erobre SP-penge.
Ole Enggaard

Det er kvinderne, rejsebureauerne skal appelere til i deres markedsføring, hvis de vil have fingrene i de SP-penge, der er på vej til at blive udbetalt.

MSN spurgte den 27. maj i alt 864 brugere på sitet om deres ønsker til anvendelse af SP-opsparingen. Mænd var, ifølge svarene, de mest fornuftige, de ville betale af på gælden, mens kvinder ville ud og rejse. 

Generelt ville 30 procent af MSN's brugere anvende SP-pengene på ferierejser, 20 procent ville bruge pengene på tøj og personlig pleje, mens 17 procent ville gå til nyindkøb til hjemmet og 14 procent til diverse elektronik, som fladskærme, computere og mobiltelefoner.

Langt de fleste forventer altså at bruge pengene til køb af diverse korte- og langvarige forbrugsgoder, mens en mindre del vil spare op ved, enten af reducere gæld, eller i en ny pensionsopsparing.

"Jeg havde troet, at flere ville bruge dem på rejser, nu hvor udbetalingen sker på det her tidspunkt - efter et et halvår med lavvande i kassen. Analyser viser, at shopaholics kun kan tøjles forbrugsmæssigt i op til 3 måneder, før de simpelthen bare må ud og købe for at føle de lever. De gennemsnitlige 10.000 kr. minder meget om, hvad man vil gøre hvis man får skattepenge retur. Dække huller og forkæle sig selv," lyder kommentaren fra nordic digital development director, Henrik Abraham, til MSN's undersøgelse, der bad brugerne tage stilling til, hvad de ville anvende 10.000 kr. til udbetalt fra SP-opsparingen til. Beløbet svare til den gennemsnitlige udbetaling.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også