Annoncer virker – hvis de bruges rigtigt
Jovist, betalte annoncemedier giver valuta for pengene, hvis de vel at mærke bruges rigtigt. Og når det er sagt, er der stor forskel på, hvad annoncører får igen for indsatsen.
Det viser i al fald det amerikanske forskningsprojekt ’The Future of Advertising’, som senere på måneden offentliggøres i Advertising Reseach Foundations blad ‘Journal og Advertising”.
Et nøgleord i projektet er mund-til-mund - at forbrugerne fortæller hinanden om kampagnen - og det opnår annoncører gennem betalte annoncer, lyder konklusionen blandt andet.
På baggrund af forskningsprojektet bringer Advertising Age otte konkrete tips til, hvad der får annoncekampagner til at generere salg og profit:
- Fokuser på konkrete mål, for eksempel en bestemt markedsandel, snarere end de mere bløde mål som ’brand awareness’.
- Fokuser på pris, ikke på volumen.
- Fokuser på at vinde nye kunder snarere end på loyalitet.
- Påvirk forbrugeren emotionelt snarere end rationelt
- Skab annoncer, der er værd at tale om.
- Hav en høj tilstedeværelse i forhold til brandets markedsandel.
- Inkluder tv i dit mediemix.
- Inkluder få mediekanaler med et intensivt budskab.
- ZD