Group M forudser britisk blodbad

Mediebureauet Group M varsler i en ny analyse en annoncenedgang på 26 pct. hos de engelske dagblade i år og forudser lukninger af magasiner og aviser.
MediaWatch

En række kendte britiske aviser og blade er ifølge Group M nu så hårdt ramt af krisen, at det er tvivlsomt om de overlever året ud.

Det skriver The Guardian.

Group M har nedjusteret sine tidligere forventninger til året og regner nu med, at dagbladene kan se frem til en samlet annoncenedgang på 26 pct. i 2009 sammenlignet med 2008, som i forvejen var et dårligt år. Det kommer især til at gå ud over de regionale dagblade, mens de nationale dagblade kan "nøjes" med et fald på 18,6 pct. mener Group M, som også ser dystert på det øvrige mediemarked.

Magasiner vil falde med 20 pct. og tv med 14 pct.

De store avishuse som Sun og Times vil lægge et hårdt pres på de mindre, som har hårdt brug for likvider her og nu, og derfor må give store indrømmelser til annoncørerne, forklarer Group M futures director, Adam Smith, til The Guardian.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også