Gallup Adfact registrerede en fire-dobling af Royal Unibrews markedsføring i april i forhold til samme måned sidste år. Den investering bringer bryggeriet til tops på listen over Danmarks største annoncører i den måned. Fokus var rettet mod salg af bryggeriets Royal øl med TV-kampagnen "Jagten på de store hanner".
"Vi har i år valgt at skrue ned for markedsføringen i første kvartal og i stedet bruge ressourcerne i højere grad end tidligere på vores højsæson, som april er del af. Derfor har vi været mere synlige i mediebilledet i april end vi har været de foregående måneder," forklarer salgs- og marketingchef Carsten Ahrenfeldt, Royal Unibrew.
Sammen med bryggeriets anden store satsning, Pepsi Cola Max Mojito, vil Royal Unibrew have del af stigningen i drikkevareforbruget frem mod forårets og sommerens varmere dage.
Tømmermænd fra 2008
Royal Unibrews nye direktør Henrik Brandt og salgs- og marketingchef Carsten Ahrenfeldt har meget at bevise efter sidste års nedtur. Bryggeriet havde i 2008 et underskud på 484,3 mio. kr. Lukningen af Århus-bryggeriet, omlægningen af den danske distributionsorganisation og ændringerne i koncernledelsen påvirkede resultatet for 2008 negativt med 50 mio. kr., mod en nettoindtægt i 2007 på ca. 20 mio. kr. Problemerne er dog større på bryggeriets polske marked, her måtte Unibrew sidste år nedskrive sine aktiver med 455 mio. kr.