1,4 mio. danskere så Melodi Grand Prix

Lørdagens Melodi Grand Prix i Moskva trak 50 pct. flere danske seere end sidste år.

Lørdagens tre timer og et kvarter lange transmission fra Melodi Grand Prix i Moskva blev set af 1.450.000 danskere, og det var cirka 50 pct. flere end til det internationale show sidste år, hvor 965.000 danskere kiggede med.

Dermed blev Melodi Grand Prix også ugens mest sete udsendelse på de danske tv-kanaler.

Det var lige knap 68 procent af alle danskere med fjernsynet tændt i lørdags mellem klokken 21.00 og 00.15, og selv efter midnat var der fortsat over 1,2 millioner seere, der sad klinet til skærmen og blandt andet så DRs Felix Smith afgive de danske stemmer.

Tal fra DR Medieforskning viser, at fordelingen af seere, der så finalen i lørdags, var 55 pct. kvinder og 45 pct. mænd, og alle aldergrupper var godt repræsenteret. Sharen var over 65 pct. både blandt de 3-20-årige, de 21-50-årige og dem over 51 år.

Medieforskerne har også fundet frem til, at 237.000 danskere så showet fra start til slut, og at 42 pct. af den danske befolkning over tre år - eller 2,2 millioner - faktisk så mindst fem minutter i sammenhæng af showet.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også