Martin Thorborg deler avis-råd ud

I sit seneste "web-talkshow" tager Martin Thorborg avis-krisen under kærlig behandling og giver gode råd.

Jubii-stifteren Martin Thorborg leverer i sin seneste podcast "Opråb til de danske dagblade" sit bud på en overlevelsesstrategi for nødlidende danske - og udenlandske - dagblade. Det skriver journalisten.dk.

Opskriften lyder bl.a. på opdeling af det journalistiske indhold i for eksempel guld, sølv og bronze-nyheder (og hvis den opdeling ringer en klokke hos nogen, så er det fordi, Berlingske Tidende i sin tid netop tilbød guld- og sølv-abonnementer på nettet, hvilket de dog måtte opgive igen), hvoraf bronzenyheder er gratis for alle og kan trække trafik til, sølvnyheder for registrerede brugere, der vil være mål for målrettede annoncer, som på Facebook, og endelig de eksklusive guldartikler, der er forbeholdt abonnenter. Kun som abonnent får man altså adgang til alle nyheder på nettet - uden at blive udsat for annonce-bombardement.

"Aviserne er kulturbærere, og jeg browser stadig rundt på deres sites, selv om jeg bor i Florida. Men det, jeg ser nu, er lallende amatøragtigt," lyder det fra Martin Thorborg.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også