DR skifter strategi til EP-valg
Danmarks Radio skifter nu taktik i dækningen af europaparlamentsvalget, der ikke tidligere har fænget de danske seere.
Får ordet 'EU' dine øjenlåg til at blive tunge, er du som de fleste danskere.
Borgerne interesserer sig ikke for EU, og derfor er det noget af en opgave at gøre dækningen af parlamentsvalget interessant. DR ændrer nu taktik for at vække danskernes interesse.
"Hvis DR skal bidrage til at skabe en interesse - og det mener jeg afgjort, vi skal - så må vi turde tænke i nye muligheder at dække valgkampen på. Nye programkoncepter, nye platforme, nye sendetidspunkter. Ellers vil vi uafværgeligt miste seerne og dermed miste muligheden for at sætte fokus på valget som en af demokratiets vigtigste institutioner," siger DR's redaktionschef Naja Nielsen.
DR's dækning af valget, der finder sted den 7. juni, vil blandt andet indebære en stor spidskandidatrunde samt præsentations- og debatudsendelser.
- Newspaq