Web-omsætning står i stampe hos Berlingske

Selvom 2008 har budt på markant vækst i trafikken på Berlingske Medias websites, følger omsætningen langt fra med.
Louise Reseke

Omsætningen på nettet har ikke været en guldgrube for Berlingske Media i 2008. Ifølge koncernchef Lisbeth Knudsen har omsætningen på Berlingske Medias websites været på cirka 165 mio. kr. i 2008 - en forøgelse på bare fem mio. kroner i forhold til 2007.

"Det er selvfølgelig ikke tilfredsstillende, men finanskrisen har også ramt den digitale omsætning," siger Lisbeth Knudsen.

Berlingske Media har under Lisbeth Knudsens ledelse sat stor fokus på online-mediet, men det kniber altså fortsat med at tjene penge på satsningen og den trafik, der ellers steg markant i 2008.

I december rundede Berlingske Media sites 100 millioner sidevisninger, hvilket svarer til en vækst på 67 procent fra dec. 2007 til dec. 2008. I antallet af unikke brugere har væksten ligget på 13 procent, hvilket ifølge Berlingske Media er større end væksten hos de nærmeste konkurrenter.

Hos hele Mecom Group steg den digitale omsætning med 23 procent - 11,8 mio. pund (knap 98 mio. dkk.) - til 62,8 mio. pund (cirka 520 mio. dkk.) i 2008 ifølge det regnskab, der blev offentliggjort i dag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også