Bavian trækker børn til TV 2

TV 2 har vundet share-point hos børnene efter premieren på børnefladen TV 2 Bavian i februar.

TV 2's satsning på at vinde terræn blandt de yngste seere er kommet godt fra start, siden TV 2 i midten af februar havde premiere på den nye børneflade TV 2 Bavian lørdag og søndag morgen.

Især om lørdagen har TV 2 fået flere børneseere, og TV 2's seerandel blandt de 3-12-årige er vokset fra knap 17 procent i ugerne 2-6 til knap 24 procent i ugerne derefter. Tv-rating på TV 2's børneflade er vokset med over 50 procent – fra 2,6 procentpoint til 4,1 procentpoint hos de 3-12-årige. Det viser de seneste ugers seermålinger fra Gallup af de 3-12-åriges tv-sening, skriver TV 2 i deres nyhedsbrev. Stigningen skyldes både generelt øget tv-sening generelt og større TV 2-sening i dette tidsrum.

Også søndag morgen og formiddag er der fremgang i seertilslutningen til TV 2 – fra en seerandel på godt 22 procent i uge 2-6 til knap 25 procent i ugerne derefter. TV 2-rating er vokset med 25 procent - fra 3,2 procentpoint til 4,0 procentpoint.

"Vi er rigtigt glade for og stolte over vores nye TV 2 Bavian, der foruden nye, sjove, lærerige, danske børneprogrammer indeholder nogle af de allerfedeste serier fra udlandet," siger programchef Keld Reinicke.

Blandt de nye børneprogrammer er bl.a. det danskproducerede natur- og teknikprogrammet ”Volt”, og de udenlandske serier ”Beakmans verden”, "Dora", "Elefantprinsessen", "H20" og "Clone Wars".

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også