Fyreseddel til 22 i Berlingskes annonceafdeling

Rubrikmarkedet på job, bil og bolig styrtdykker - og derfor siger Berlingske farvel til 22 salgsmedarbejdere.
MediaWatch

Der bliver solgt alt for få annoncer, og det får nu Berlingske Media til at afskedige 22 medarbejdere i koncernens annonceafdeling.

"Vi er ligesom den øvrige branche ramt hårdt af et faldende rubrikmarked på job, bolig og bil. Det betyder, at der bliver tegnet færre annoncer, og derfor må vi justere på bemandingen," siger koncernchef Lisbeth Knudsen ifølge Business.dk.

De 22 annoncesælgere fyres ud af i alt 260 medarbejdere i Vest- og Østdanmark.

"Vi går ud og justerer, der hvor der er behov for at justere omkostningerne i forhold til den udvikling, vi ser. Et af de steder, hvor det har været nødvendigt at reducere omkostningerne er i vores annonceafdeling, hvor vi ser et markant fald på dele af annoncemarkedet," siger Lisbeth Knudsen.

Lisbeth Knudsen oplyser, at branchen er hårdt ramt hele vejen rundt, når det gælder antallet af rubrikannoncer, hvor salget er faldet med mellem 15 og 25 procent.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også