Medieomsætningen falder stadig

Ifølge DRRB's mediaindex for februar er der stadig problemer med medieomsætningen. De seneste tal viser en tilbagegang på 24 procent. Ligesom de fleste andre brancher mærker medie- og reklamebranchen også, at krisen kradser. De seneste tal for DRRB's mediaindex viser således, at bureauerne kun indrykkede for 668 millioner kroner i februar. Det er et fald på 24 procent i forhold til februar sidste år, hvor det det tilsvarende tal var 800 millioner kroner. "Pusten er gået meget hurtigt ud af februar, og vi må forvente samme udvikling i både marts og april. Den kraftige reduktion er en konsekvens af både lavere volumen og lavere pris. Man kan sige, at det er blevet permanent lavsæson," forklarer administrerende direktør i MindShare Martin Ove Rasmussen ifølge Huset Markedsføring. Der er ingen mediegrupper, der går fri af tilbagegangen, men fagbladene er dog hårdest ramt. - Newspaq
MediaWatch

Ifølge DRRB's mediaindex for februar er der stadig problemer med medieomsætningen. De seneste tal viser en tilbagegang på 24 procent.

Ligesom de fleste andre brancher mærker medie- og reklamebranchen også, at krisen kradser. De seneste tal for DRRB's mediaindex viser således, at bureauerne kun indrykkede for 668 millioner kroner i februar.

Det er et fald på 24 procent i forhold til februar sidste år, hvor det det tilsvarende tal var 800 millioner kroner.

"Pusten er gået meget hurtigt ud af februar, og vi må forvente samme udvikling i både marts og april. Den kraftige reduktion er en konsekvens af både lavere volumen og lavere pris. Man kan sige, at det er blevet permanent lavsæson," forklarer administrerende direktør i MindShare Martin Ove Rasmussen ifølge Huset Markedsføring.

Der er ingen mediegrupper, der går fri af tilbagegangen, men fagbladene er dog hårdest ramt.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også