Modemagasinet får ny ejer

Cross Border Media overtager det konkursramte Modemagasinet og Børnemagasinet, der skal gøre landsdækkende og på sigt eksporteres til Sverige og Norge.

Cross Border Media overtager nu Modemagasinet og Børnemagasinet fra det konkursramte PR Media og kommer dermed op på fem gratismagasiner. Forlaget udgiver i forvejen børnemagasinerne Girlfriendz og BoyZhood samt inden længe også familiemagasinet X+Y.

Alle tre udkommer i både Danmark, Sverige og Norge i oplag på 110.000 og 120.000 pr. land.

”Vi kan se et stort uudnyttet potentiale i Modemagasinet og Børnemagasinet, som allerede er stærkt positionerede i hver deres område – mode, trends og livsstil henholdsvis til kvinder og til børn,” siger chefredaktør Mathilde Holkenfeldt Behrendt fra Cross Border Media i en pressemeddelelse.

”Ved at løfte magasinerne i kvalitet og differentiere dem yderligere fra konkurrenterne på den redaktionelle linje kan vi fylde et hul i markedet. Desuden vil vi udnytte vores know-how til at styrke distributionen af Modemagasinet og Børnemagasinet," fortsætter hun.

Girlfriendz, BoyZhood og det nye familiemagasin X+Y, der kommer på gaden til maj, uddeles alle gratis via kendte butikskæder som BR-Legetøj og Toys´R´Us. Modemagasinet og Børnemagasine skal som hidtil distribueres gratis via tøj- og modebutikker, men bladene vil fremover blive landsdækkende og antallet af udleveringssteder derfor mangedoblet.

Hos Cross Border Media er man overbevist om, at der med tiden også vil være et marked for de to magasiner på norsk og svensk.

”Vores erfaring er, at gratismagasiner sagtens kan udgives på tværs af landegrænser og i hele Skandinavien, sådan som vi gør. Det giver bedre mening for internationale annoncører, hvis produkter sjældent er rent danske, svenske eller norske,” vurderer Mathilde Holkenfeldt Behrendt.

Cross Border Media havde ifølge erhvervsinformationen BIQ i 2007 røde tal på bundlinjen og kom ud med et minus på 600.000 kr. Bladproducenten er ejet af Dreamchild ApS, der har specialiseret sig i markedsføring over for børn, og som igen er ejet af aktieselskabet Kidz Entertainment. Dreamchild havde i 2007 et overskud på knap 300.000 kr.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også