A la carte tv-valg ikke realistisk

Med digitaliseringen er der teknisk mulighed for at lade seerne vælge præcis, hvilke tv-kanaler de vil se, men prisen bliver for høj.

Når tv-signalet bliver digitaliseret, kunne det give helt nye muligheder for tv-seerne. Det ville nemlig være muligt at lave helt unikke kanalpakker med den nye teknik.
Men den idé sætter bl.a. økonomien en stopper for.
MediaWatch

Med digitaliseringen er der teknisk mulighed for at lade seerne vælge præcis, hvilke tv-kanaler de vil se, men prisen bliver for høj.

Når tv-signalet bliver digitaliseret, kunne det give helt nye muligheder for tv-seerne. Det ville nemlig være muligt at lave helt unikke kanalpakker med den nye teknik.
Men den idé sætter bl.a. økonomien en stopper for.

"Det er en sympatisk tanke, og teknisk er det ikke noget problem overhovedet, men den bunder i manglende viden om, hvordan markedet fungerer. Mange tv-kanaler ville falde bort, eller også skulle de måske gange prisen med 15 for at få det samme provenu ind. Det ville ingen husstande gå med til," siger adm. dir. hos kabel-tv firmaet Stofa, Ole Simonsen til JP Erhverv.

Samme toner lyder fra Canal Digital.

"Det ville svare til, at jeg kun ville have Jyllands-Postens artikler om tennis og helst kun dem om Caroline Wozniacki," lyder det fra adm. dir. Jens Andersen.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også