Synergi mod brands i bladhusene

Danmarks to største bladhuse, Berlingske Media og JP/Politiken, har valgt forskellige strategier i kampen om læserne og annoncørerne. Kampen om læsere og annoncører er i fuld gang. De to største bladhuse satser dog på forskellige tiltag. Hos Berlingske Media er integration i højsædet, mens JP/Politikens Hus har fidus til selvstændige brands.
MediaWatch

Danmarks to største bladhuse, Berlingske Media og JP/Politiken, har valgt forskellige strategier i kampen om læserne og annoncørerne.

Kampen om læsere og annoncører er i fuld gang. De to største bladhuse satser dog på forskellige tiltag. Hos Berlingske Media er integration i højsædet, mens JP/Politikens Hus har fidus til selvstændige brands.

"Berlingske satser på maksimal synergi mellem forskellige platforme, hvorimod JP/Politikens Hus netop rendyrker sine unikke brands," forklarer professor i medieledelse ved CBS Anker Brink Lund til Børsen.

Han mener imidlertid, det er for tidligt at kåre en vinder af arvefjendeopgøret.

Medieanalytiker hos PriceWaterhouseCoopers John G. Sørensen ser dog visse fordele ved Berlingske Medias strategi.

"På omkostningssiden tror jeg, at Berlingske har fat i noget," siger han.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også