Bog: Gør som Google

En ny bog fremhæver Google som et skoleeksempel på, hvordan man driver forretning med succes i krisetider.
MediaWatch

'What would Google Do?' (Hvad ville Google gøre?)

Det er titlen på en ny bog af Jeff Jarvis, hvor forfatteren definerer 40 succesprincipper fra Google og giver bud på, hvordan principperne kan overføres til andre virksomheder. Det skriver Berlingske Business.

Valget er faldet på netop Google, fordi virksomheden klarer sig rigtig godt for tiden, hvor mange andre gamle og veletablerede virksomheder oplever milliardunderskud.

En af de ting, som Google har leveret med kæmpe succes er korttjenesten Google Maps. Den er gratis for private at bruge, hvilket skaber en masse trafik, der igen skaber reklameindtægter.

Men samtidig sælger Google også en opgraderet version til virksomheder, der til gengæld får lov til at publicere kort og grafik fra tjenesten. Samme princip kan overføres til en række andre brancher, mener Jarvis.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også