Superbest-kampagne øger salget
Med et sammenrend af en række mindre kæder, blandt andre Favør og Prima, relancerede supermarkedet Superbest sig selv sidste år. 220 butikker landet over har fået nyt design og koncept under parolen 'Gør hverdagen lettere'.
"Vi er ikke dem, der ligger tættest på forbrugerne eller de billigste, det er discountbutikkerne. Vi er heller ikke de største, det er varehusene. Vi er nødt til at fortælle, hvad supermarkeder kan, og det er 'one stop shop'," siger Superbest-direktør Frank Sørensen.
Og det gjorde Superbest i januar. Som opbakning til traditionel husstandsomdelte tilbudsaviser, supplerede supermarkedskæden, der har en markedsandel på 12,5 procent på dagligvaremarkedet, sit marketingmix med dagbladsannoncer. Men det nye er en massiv kampagne på TV 2.
"Vi har indgået et samarbejde med TV2, hvor vi udveksler tal," fortæller Frank Sørensen.
Den storstilede kampagne gjorde Superbest til den største annoncør i januar med en annoncevolumen, der var fem gange større, end hvad kæden havde i januar 2008. Resultatet af kampagnen er ikke udeblevet - kundetilstrømningen steg seks procent i januar.
I følge Frank Sørensen er det kun begyndelsen.
"Vi vil hen over året fortsætte med at kommunikere budskabet 'Gør hverdagen lettere'," siger han.
Superbest-kampagnen er udviklet i samarbejde med reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen.