Fusion mellem TNS Gallup og Research International

Analyseselskabernes fusion sker som følge af WPP Groups overtagelse af TNS. Der skal nu ske en fusion mellem TNS Gallup og Research International, skriver bureaubiz.dk. Sidste år lykkedes det WPP Groups topchef, Sir Martin Sorrell, at overtage analysekoncernen TNS. Det vil nu fører til, at WPP's analysedivision, Kantar Group, restrukturerer og fusionerer de to analyseselskaber TNS og Research International under det samlede brand TNS. I Danmark kan fusionen være med til at sikre TNS Gallup pladsen som landets største analysefirma. I 2006 var Gallup størst, i 2007 indtog Nielsen pladsen, men nu vil Research International kunne lægge en god bid til Gallup. Research International havde i 2007 en nettoomsætning på knap 18 mio. kroner. "Vi har i Gallup en stærk produktion, som de kan trække på, og vi har hver vores styrker inden for forskellige kompetencer", siger Henrik J. Hansen, administrerende direktør i TNS Gallup, ifølge bureaubiz.dk. Henrik J. Hansen fortæller samtidig, at det allerede er fastlagt, at de to analysefirmaer i Danmark bliver lagt sammen under en ledelse, hvor han kan skrive adm. dir. på visitkortet. - Newspaq
MediaWatch

Analyseselskabernes fusion sker som følge af WPP Groups overtagelse af TNS.

Der skal nu ske en fusion mellem TNS Gallup og Research International, skriver bureaubiz.dk.

Sidste år lykkedes det WPP Groups topchef, Sir Martin Sorrell, at overtage analysekoncernen TNS. Det vil nu fører til, at WPP's analysedivision, Kantar Group, restrukturerer og fusionerer de to analyseselskaber TNS og Research International under det samlede brand TNS.

I Danmark kan fusionen være med til at sikre TNS Gallup pladsen som landets største analysefirma. I 2006 var Gallup størst, i 2007 indtog Nielsen pladsen, men nu vil Research International kunne lægge en god bid til Gallup. Research International havde i 2007 en nettoomsætning på knap 18 mio. kroner.

"Vi har i Gallup en stærk produktion, som de kan trække på, og vi har hver vores styrker inden for forskellige kompetencer", siger Henrik J. Hansen, administrerende direktør i TNS Gallup, ifølge bureaubiz.dk.

Henrik J. Hansen fortæller samtidig, at det allerede er fastlagt, at de to analysefirmaer i Danmark bliver lagt sammen under en ledelse, hvor han kan skrive adm. dir. på visitkortet.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også