'De unge mødre' til udlandet

Tv-konceptet 'De unge mødre' er blevet solgt til agent-virksomhenden bag 'American Idol' og er på vej til udlandet.
MediaWatch

Det har allerede været en succes i Danmark, og nu får resten af verden måske også muligheden for at følge med i livet hos 'De unge mødre'.

Tv-konceptet er nemlig blevet solgt til agentvirksomheden William Morris Agency. Det var blandt andet dem, der stod for at sælge 'American Idol', som også nåede til Danmark i form af TV3's 'Idols'.

Idémand Kaare Sand har netop underskrevet kontrakten med virksomheden, som er en af de allerstørste og mest respekterede agentvirksomheder i USA. Han regner dog ikke med, at amerikanerne kommer til at se programmet lige med det samme.

"Men jeg tror på, at det amerikanske marked er gearet til en produktion som denne, da det er relativt let at forstå og producere programmet," siger Kaare Sand til Business.dk.

Aftalen løber over de næste to år, og hver gang konceptet bliver solgt, skal Kaare Sands produktionsselskab Sand TV have en vis procentdel af prisen.

Ifølge Kaare Sand ligger sådan en procentdel på mellem tre og ti procent, men han vil ikke ud med præcis, hvor meget Sand TV får for 'De unge mødre'.

Konceptet er tidligere blevet solgt til Sverige og Norge.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også