Orkan i magasinbranchen

Ugebladene er under enormt pres i denne tid. Aller Press, der normalt står stærkt på markedet, er begyndt at mærke krisen.
MediaWatch

Lavkonjunkturen har for alvor bidt sig fat i ugebladsmarkedet. Selv heavy-vægteren Aller Press er nu begyndt at mærke krisen.

"Du kan kalde det en orkan. Du kan kalde det en stærk blæst. Men for vores vedkommende har stormen ikke nået sit toppunkt," forklarer Pål Thore Krosby, topchef i Aller Press.

Topchefen mener, at det bliver et meget udfordrende år for magasinbranchen. Aller Press som i årevis har hevet langt flere penge hjem end de øvrige aktører på markedet, må nu indse, at indtjeningen i dette år bliver lavere, end den har været de seneste år.

"Der er et fald i annonceindtægter, og usikkerhed om vores oplag vil blive berørt af det. Det år, vi er inde i nu, bliver dårligere end sidste år," siger Pål Thore Krosby til Børsen.

Og noget tyder på, at Allers kronede dage som magasin-gigant, som vi kender dem, er slut. Markedet for magasiner har nemlig ændret sig.

"Betalingsvilligheden falder, fordi den næste generation ikke er vant til at betale for sit medieforbrug," erkender topchefen.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også