Aegis Media lancerer nyt bureau

Aegis Media, der blandt andet står bag Carat, søsætter nu kommunikationsbureauet Deep Blue som bureaugruppens innovative og strategiske spydspids.
MediaWatch

Aegis Media står i forvejen bag Carat, Vizeum og Isobar, men lancerer nu et nyt bureau, som skal tilbyde kunderne strategisk sparring inden for marketing.

Bureauet med navnet Deep Blue er allerede et etableret brand for Aegis i blandt andet Spanien og Frankrig.

”Vi har længe haft stærke kompetencer og rådgivet inden for kommunikationsstrategi, men det seneste år har vist et stigende behov for at kunne tilbyde vores kunder strategisk sparring inden for marketingdisciplinens mange facetter. Derfor vælger vi nu at styrke og formalisere dette arbejde i Deep Blue,” siger Lars Bo Jeppesen, adm. direktør i Aegis Media, ifølge en pressemeddelelse.

Deep Blue får Pernille Fruensgaard og Malene Birkebæk i spdisen som henholdsvis kreativ og administrerende direktør.

Pernille Fruensgaard ser det som en helt naturlig del af udviklingen, at mediebureauer bevæger sig ind på rådgivning om strategi, innovation og kreativitet:

’Vi befinder os i en tid, hvor medierne i sig selv er en del af kommunikationen og ikke blot bærer af budskabet. Vi ser et hul i markedet inden for rådgivning om tværmedielle og integrerede koncepter, der bygger på både en sund medieforståelse og solide forbrugerindsigter. Det hul har vi haft stor succes med at udfylde, og i det givne økonomiske klima er der et endnu større behov for dette," siger hun.

I forbindelse med lanceringen barsler Deep Blue med første udgave af Pulse09, som er bureauets bud på de vigtigste forbruger- og kommunikationstrends for året, der kommer.

"Vi er allerede i gang med projekter for flere kunder og ser især et behov for bedre strategisk forankring af idé- og konceptudvikling og for fokus på, hvordan nytænkning i kommunikationsløsningerne kan levere bedre udbytte af marketinginvesteringerne. Mange virksomheder har et behov for et dokumenteret strategisk fundament for deres kommunikation, og netop vores analytiske tilgang til strategi og dybe forbruger- og kanalforståelse er de forcer, vi sætter i spil i arbejdet med kunderne," udtaler Malene Birkebæk.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også