X Factor-dommere får 600.000 hver

Økonomisk krise eller ej. DR betaler 1,8 mio. kr. alene for at få Remee, Lina og Blachman til at være med i X Factor. Efter første sæson af X Factor krævede Thomas Blachman, Remee og Lina Rafn mere i lønningsposen, hvis de skulle deltage i en ny omgang. Og det har de fået. Ifølge Ekstra Bladets oplysninger får de tre dommere hver 600.000 kr. for at bedømme de håbefulde sangere. Produktionsselskabet Blu, der står bag X Factor, vil hverken be- eller afkræfte Ekstra Bladets oplysninger, der skulle være kommet fra en kilde tæt på programmet. "Det har jeg slet ingen kommentarer til," siger Blu-chef Henrik Hancke. Blu lægger dog ikke skjul på, at de er glade for de tre dommere. "Vi har jo været utroligt glade for dommerne. De står for tre forskellige ting, er dybt professionelle på hver sin måde og leverer forskellige ting til programmet. Men vigtigst af alt er, at de er engagerede i musikmiljøet alle tre. De ved, hvad der skal til, og så er de stærkt underholdende," siger camilla Grundtoft, der er Chief Operation Officer hos Blu. - Newspaq
MediaWatch

Økonomisk krise eller ej. DR betaler 1,8 mio. kr. alene for at få Remee, Lina og Blachman til at være med i X Factor.

Efter første sæson af X Factor krævede Thomas Blachman, Remee og Lina Rafn mere i lønningsposen, hvis de skulle deltage i en ny omgang. Og det har de fået.

Ifølge Ekstra Bladets oplysninger får de tre dommere hver 600.000 kr. for at bedømme de håbefulde sangere.

Produktionsselskabet Blu, der står bag X Factor, vil hverken be- eller afkræfte Ekstra Bladets oplysninger, der skulle være kommet fra en kilde tæt på programmet.

"Det har jeg slet ingen kommentarer til," siger Blu-chef Henrik Hancke.

Blu lægger dog ikke skjul på, at de er glade for de tre dommere.

"Vi har jo været utroligt glade for dommerne. De står for tre forskellige ting, er dybt professionelle på hver sin måde og leverer forskellige ting til programmet. Men vigtigst af alt er, at de er engagerede i musikmiljøet alle tre. De ved, hvad der skal til, og så er de stærkt underholdende," siger camilla Grundtoft, der er Chief Operation Officer hos Blu.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også