Schibsted skærer yderligere fra

Der er yderligere blevet lagt tillæg på 250 mio. kr. til i forbedringen af lønsomheden hos mediekoncernen Schibsted.
MediaWatch

Den skandinaviske mediekoncern Schibsted mærker nu finanskrisen tage hårdt fat i markedsudviklingen, hvor det specielt er annonceindtægterne i de trykte medier, der rammer koncernens virksomheder hårdt.

Der er nu "behov for at sikre finansiel og strategisk manøvreringsevne", mener Schibsted, hvilket har fået koncernchef Kjell Aamot til at forbedre lønsomheden yderligere med 250 mio. kr., skriver Kampanje.com.

Dermed er den samlede lønsomhedstiltag nået op på et tillæg på 750 mio. kr., da Aamot allerede den 7. november sidste år lagde 500 mio. kr. til.

I det hele taget har der været fald i rubrikannoncer hos det norske marked, lyder det fra Schibsted og nævner blandt andet Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad som eksempler på medier, der har haft nedgang i indtægterne.

Gratisavisen '20 Minutter Spania' har også haft betydelig nedgang med 31 procent i fjerde kvartal, hvilket har øget arbejdsledigheden markant.

Medieanalytikere forudser at fremtiden vil byde på yderligere nedskæringer hos Norges største mediekoncern Schibsted.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også